ניהול מוניטין דיגיטאלי
"טוב שם טוב משמן טוב". "מוניטין הוא אחד מהנכסים היקרים ביותר של חברה, ובנייתו אפוא קשה וממושכת..."
את הביטויים ומשפטים האלו כולנו יודעים לדקלם, אבל העולם הדיגיטאלי הפך את ההתמודדות עם הנושא למורכבת בהרבה.
בשנים האחרונות יותר ויותר חברות, מנהלי חברות, אישי ציבור ובעצם כולנו נאלצים להתמודד עם הפרופיל הדיגיטלי שעולה עבור תוצאות חיפוש שמנו על ידי מנועי החיפוש וגוגל בראשם.
פעמים רבות התוצאות הנן חיוביות או ניטראליות ואף מופיעות כתכנים שאנחנו או מי מחברינו העלה לרשת. ברם ,פעמים רבות כתבות לא מחמיאות, ידיעות מביכות ואו אזכורים שליליים שפורסמו בעיתונות, בלוגים, מאמרים, מאגרים משפטיים וכיוב' מאונדקסים על ידי מנועי החיפוש ועולים בכל פעם שמישהו מחפש אותנו או את שם החברה שלנו.
למעשה, רשת האינטרנט הפכה אותנו לפגיעים יותר ואם אזכור שלילי שהיה מתפרסם בעבר בעיתונות הכתובה היה מתאדה לאחר מספר ימים עם זריקת העיתון לפח המחזור, הזחלנים של גוגל, בינג ודומיהם מאנדקסים כיום גם את התוצאות הלא רצויות עבור שמנו בכל פעם מחדש ולמעשה פעמים רבות אינם משכיחים פרשיות או אזכורים שליליים מן העבר.
כדאי לזכור: דף התוצאות של גוגל הפך מזמן לחלון הראווה שלך, של חברתך או של לקוחותיך ולמעשה מהווה כלי עיקרי לאיתור מידע ויצירת רושם ראשוני של אנשים שעורכים חיפוש טרם בואם לעשות אתך או עם חברתך פעולות שונות החל מעסקים, עבור לראיונות עבודה וכלה בהיכרויות על רקע רומנטי.
האם ניתן לשלוט בתוצאות?
גוגל כאמור הנו גוף עצמאי ודינאמי ולכן חברה רצינית ואמינה לא תוכל להבטיח שליטה מלאה לחלוטין בתוצאות, אולם בהחלט ניתן להשפיע עליהן ולהחליט על תכנית פעולה מתאימה.
לאור האמור לעיל, בשנים האחרונות התפתח תחום חדש הקרוי Online Reputation Management או בשמו העברי ניהול מוניטין באינטרנט ואו ניהול מיתוג/מותג ברשת, שהבין כי התוצאות שעולות במנועי החיפוש משפיעות לטוב או לרע על התוצאות בעולם האמיתי ועל כן יש לטפל בהן ולא להישאר פסיבי.
במסגרת הפעילויות המבוצעות ניתן בהחלט לקדם תוצאות חיוביות ואו ניטראליות עבור שמך או שם חברתך הן באמצעות תכנים קיימים או באמצעות בניית פרופילים ויצירת תכנים חדשים. במקביל אפשר ויש לדחוק את התוצאות השליליות לעמודים משניים, תהליך הקרוי בעגה המקצועית "אופטימיזציה הפוכה" Reverse Optimization.
חברת אג'נט הנה מן החברות הוותיקות והמקצועיות ביותר בתחום קידום אתרים, שיווק באינטרנט ופיתוח טכנולוגיה, ומאחוריה ניסיון רב בעבודה עם החברות המובילות במשק.
במהלך השנים האחרונות, לצד קידום אתרים מסורתי, נתנה החברה מענה למנהלי חברות, מותגים ואישי ציבור אשר חשו כי שמן הטוב ופעילותן העסקית ניזוקו כתוצאה מפרסומים ואזכורים שליליים שהופיעו ברשת בארץ ובעולם. בשל הרגישות בנושאים אלו החברה מתחייבת ופועלת תוך דיסקרטיות מלאה.